TID FÖR PAUS

Det borde alla ha, men det är inte alltid så lätt. & nej det har jag väl inte riktigt just nu... Efter att nästan en hel vecka gick åt till att ligga sjuk m feber och dunderförkylning av projektveckorna är jag ganska stressad just nu.
Imorgon(!) är det nämligen dags för vernissage av vår utställning REkonstruktion. I dagarna två har vi byggt och bygger fortfarande i utställningslokalen, det är endel jobb att få ihop en utställning med 14 olika bidrag :) Superkul att få se resultaten av vad alla pysslat med den här tiden.


Jag själv har haft rätt svårt att bestämma vilken riktning projektet skulle ta. Jag tog mig an att fixa till samlingslokalen i vår brf. Tanken var att visa hur billigt och bra - miljövänligt och KUL det kan vara att återbruksrenovera istället för att blåsa ut och köpa nytt. vilket visade sig vara att ta sig vatten över huvudet för det är mycket jobb med en källarlokal. He he...
jag har dock bosatt mig där nere ändå och arbetat med mina lampor som jag tillverkat av böcker. Pärmar och boksidor. Är glad att projektet tog sin vändning och jag fick utveckla en idé jag haft ett tag :) har för övrigt alltid gillat det skrivna ordet. Helst på maskin och på gulnat papper, hur fint är inte det? Nedan ser ni en bild på den stora lampan, en liten sneakpeek på vad som visas imorn!



image description
#1 - - johanna:

Men oj så mycket fint du gör! Gillar verkligen lampan! Kan du inte skriva ett inlägg om hur du fixar en sån, vore sååå kul! :)