EMMA, MIN SKÖNA

I våras var jag ju på praktik hos Annelie Rannelid, en Möbeltapetserare i Stockholm, stora mossen. Jag trivdes såå bra och lärde mig massor! Saknar det och mina planer på att utbilda mig i ämnet. Hade stora planer där ett tag att bli lärling men eftersom utbildningen var på annan ort la jag det på is. Vi har ju ganska nyligen köpt vår lägenhet här i Eskilstuna så det var inte läge att flytta eller pendla heller för den delen...

Jag ska utbilda mig inom tapetsering någon gång! Det är jag säker på!
Här nedan ser ni min Emmafåtölj jag klädde om medan jag var hos Anneli. Hon hjälpte mig genom processen, vilken är lång! Det ser mycket lättare ut än vad det är. Det är mycket svängda former på en Emma, men min blev bara så fin! Tyget kommer från svenska märket Bantie, Korall heter mönstret. Har även kuddar i samma tyg. Emman är min ögonsten här hemma. Den tar jag på axeln om det börjar brinna, in a heartbeat!