LE PUFF

Efter två veckors Lunginflammation är jag äntligen på benen igen. Har nog aldrig varit så sjuk. Jag lurade döden med penicillin och hostmedicin. tänk vad bra man har det nu för tiden, för 50 år sen kanske jag hade dött? Om jag inte fått den hjälpen. Läskig tanke!

När man ligger hemma och inte får gå ut på två veckor så har man ju chansen att vara kreativ. Inte för att det blev nåt gjort första tiden men i fredags gjorde jag klart PUFFEN till min systerdotters 2 årsdag. Jag blev himla nöjd trots att jag fick klura en hel del innan jag kom på den bästa lösningen. Vilket var att sy en cylinderformad PUFF i lakansväv och stoppa den med gamla kuddar som gjort sitt.

Sagt och gjort, lite knölig men ändå nöjd ;) så trädde jag på min virkning i trikågarn & voilá! Såhär blev resultatet:




Jag lämnade en öppning i botten så att om man vill kan man ta av och tvätta fodralet. Ett ljusrosa garn blir gärna smutsigt på golvet. Jag har ju tidigare virkat Julgranskulor och detta är ju samma princip bara modellen större :) har använt mig av nål 12.