PÅSK UTAN PYSSEL

Efter en veckas påsklov från "obligatorisk kreativitet" skulle man kunna tro att man håller på att spricka. Såg från början lovet som en tid att jobba i fatt...Men jag känner att livet kommit emellan och mycket har blivit lagt på is.

I mitt skapande behövs lugn och ro, både i huvud och runt omkring. Skolan är en otroligt inspirerande miljö men min kreativitet infinner sig inte lika lätt i klassrummet...vilket är synd! Jag önskar så, att jag kunde leverera i kreativt kaos! Men det vill sig inte. Samtidigt är det befriande att äntligen förstå hur man funkar :)

Ser fram emot att få mitt eget utrymme hemma att verka i, jag behöver det, för idag har jag ingen plats alls och då blir det kaos när man väl sätter igång. (läs sambo protesterar) ;)
Helt tafatt har jag dock inte varit! :) jag har varit på röda korset och hamstrat inför diverse projekt, både Handkraft och Slutprojekt. OCH DET VAR DET ROLIGASTE JAG GJORT HITTILLS!  ha ha. Tror jag handlade för nästan 500:- men oh så mycket fint jag fynda :)

Hemma har vi haft besök under påskhelgen av sambons älskade mamma, första gången i vårt nya gemensamma hem :) hade endel påskpyssel inplanterat men vi har bara pratat & pratat så inte blitt så mycket gjort. Nya tag imorgon! Hoppas ni haft en fin påskledighet!



image description