HELLO WORLD

Nu har jag sökt praktik genom skolan, som vi har två veckor i mars, v10 - 11.
Jag har haft min praktikplats klar rätt länge, hos en möbeltapetserare i Stockholm, Bromma. Hon var här för ett par månader sen i skolan och lärde oss tapetsera en stolsdyna. Och eftersom jag hade min Emmafåtöj i skolan gick hon igenom och visade mig plus klassen hur man skulle klä om den på bästa sätt. Har inte kommit så långt på den ännu, den ligger på is så att säga. Får se om det blir mitt slutprojekt, i alla fall en del av det.


Har faktiskt sökt en annan praktikplats också, haha en drömpraktik. men har faktiskt sökt den på riktigt. Ni känner säkert till dem, ODDBIRDS. Jag gillar allt var de gör, så himla fina grejer - med ett fint budskap! Ta en titt på deras minst lika fina hemsida. Det är en ren chansning! Har mailat dem, hoppas jag får svar i alla fall :)

Annars håller vi på med Brodyr nu i skolan, inte riktigt min grej det där. Eller jag har ju just börjat men är inte sådär jätte upphetsad av tanken. Men på fredag bär det av till Formex :D Ska bli väldigt kul, var ett tag sen jag var på någon mässa.
Och det känns lite extra kul nu när man är inom branschen, både genom jobbet och mitt egna märke. Får se om det knyts några kontakter. Nu ska jag färdigställa mina visitkort! Vi hörs!