LILJEVALCHS

 

Vi har ju fått en uppgift i skolan som ska vara med i en utställning på självaste Liljevalchs i Stockholm. Ett löv. Jag är en av 1999 lövmakare vars löv ska fästas på ett träd, någon gång i juni :)
Har inte alls känt mig inspirerad till att göra lövet. Inte vetat vilken teknik jag ska använda mig av, ingenting...Fören nu!
På bilderna ser ni hur jag börjat. Väldigt simpelt formspråk och material, men ändå effektfullt tycker jag. Känns väldigt mig :) ska utveckla idèn vidare då vi har ett par veckor på oss. Är bara i förstadiet än så länge. har även tänkt göra en lampa i samma teknik, tror det skulle bli grymt fint.
Jag älskar gamla tidningar/boksidor, så enkelt & vackert!
Nu tar jag en sköön helg som också blir kreativ tror jag :) köpte ett par nya "proffs" pennor idag som jag ser fram emot att använda. Håller på med en tavla till min storebror (som han eg fick i julklapp för 2 år sen) haha, han tjatar på mig konstant att jag ska färdigställa den. Så det är dags nu!