RANNELIDS TAPETSERARVERKSTAD

Ledsen att jag inte uppdaterat förns nu! men det är bara positivt, för jag har varit upptagen med allt roligt på praktiken. Det är långa dagar och jag har varit så trött på kvällarna (stockholm tar kål på mig) haha nej då, men det är ett tempo här som man inte är van vid. Men nu väntar jag på stoppningsmaterial, så har tid att skriva lite om veckan som gått.


Jag är, för er som inte vet, hos en möbeltapetserare som var hos oss på Recycle Design i november förra året. När vi höll på att göra om en varsin stol med "attityd". Jag var snabb att haffa Anneli och fråga om hon tog emot praktikanter. Eftersom jag länge varit intresserad av att lära mig mer om yrket och klätt om egna möbler på hobbynivå. Och jag visste att vi skulle ha två veckors praktik i vår. Hon har inte haft någon praktikant förut men sa ändå ja :) Har längtat massor och jag är SÅ NÖJD att jag är här. Jag trivs!

 

Jag forslade hit min Emmafåtölj i söndags då vi kom överrens om att jag kunde jobba med den under min praktik. Vilket otroligt tillfälle att få göra något eget :) känns overkligt roligt.

Jag forslade hit min Emmafåtölj i söndags då vi kom överrens om att jag kunde jobba med den under veckan. Vilket otroligt tillfälle att få göra något eget :) känns overkligt. Här kommer lite bilder från i måndags, annat på en soffa Anneli jobbade med när jag kom, så sjukt fin! Förstår ni hur det känns när man kommer hit, med ett grått grovt fult spilltyg, som man tänkt använda. när man får se  alla dessa fina tyger...då vill man inte ha det längre. Haha, vilket ju var hela min tanke, att vara en återbrukare - miljövänlig.

 

MEN jag har bytt, haha. förlåt mig klassen ;) det är ju i alla fall en gammal möbel som jag gör om till en helt ny med uppbygnad/byte av stoppning - klädsel - och småfix. Bara det är ju bra. men ja, jag har lite dåligt samvete.

 

En vy i verkstaden

Vy i verkstaden, Stora mossen, Bromma

 

 

Min emma

Min Emma som den såg ut i måndags

 

 

Soffa med tyg från svenska Jobs

Annelis soffa i tyg från svenska Jobs

 

 

#1 - - sofia:

Shit va fin soffan blev! Måste va från samma serie som min teak stol som står i lillstugan. Den kan du jätte gärna få klä om om du vill:)

Kul att du trivs så bra! Kraam