SCREENTRYCK

I förra veckan stod det Photoshop på schemat, och anledningen till det var att vi skulle färdigställa ett screentryck. Temat var frökapsel. Vi fick ta en bild från internet eller skanna in en från en bok. Vilket jag gjorde, hade jättesvårt att hitta en bild som kändes 100% men tillslut fann jag den. En som kändes mig :)

Är inte alls van att sitta framför datorn längre stunder och speciellt inte när man behöver koncentrera sig, usch. Man får ju ont både i huvud och ögon. Har arbetat i photoshop tidigare på gymnasiet men var allt lite ringrostig.. Har ju ändrats lite sen dess också men jag höll mig till de gamla hederliga tricken ;) här nedan ser ni mitt färdiga resultat efter ett antal timmar vid datorn (kanske fyra sammanlagt?) hehe

Bilden har jag kopierat till en overhead som sedan bränns in i en ram för screentryck. Det har dock vår lärare Ann-Margret gjort för att vi ska hinna trycka så mycket som möjligt. Men det är inte för än om 2 veckor. De kommande två veckorna har vi praktik. Men det får bli ett separat inlägg om det :)