HANDKRAFT I DIESELVERKSTADEN

I Lördags for jag och sambon äntligen hem från Norr, då vi lyckligtvis flög och hamnade i Stockholm passade vi på att stanna till i Sickla, Dieselverkstaden & Stockholms Läns Museum.

Där nu Handkraft - Ja tack har satt sin fot. Utställningen vi arbetade med förra våren på Eskilstuna Stadsmuseum har vandrat vidare och som det ser ut idag kommer den i höst hamna i Katrineholm.
Detta är självklart väldigt roligt och jag önskar ett fortsatt samarbete med projektet i framtiden :) det är en av de roligaste saker jag varit inblandad i och att få som ung "återbruks slöjdare" ställa ut i Stockholm är få förunnat.

Jag ska ta mig dit snart igen då vi rest hela dagen och hade ett tåg att passa hann jag inte riktigt insupa atmosfären. För OJ så fint de gjort! Nya deltagare har lagts till och nya alster presenteras.

Utställningen har öppet tom September med start 13 April. Tycker du om nytänkande design och hantverk är det
Värt att ta en titt. Många finurliga saker på plats och workshops är planerade i vår & sommar. Välkomna!