EN FILT FÖR DE SMÅ

Nu har jag gjort klart min tredje (absolut inte sista) babyfilt :) Denna var en present till min bästa kompis syster, som för en månad sen fick sitt andra barn.

Jag inhandlade bomullsgarn på Panduro i färgen duvblå, började med 3 st (vilket var allt de hade framme) men det gick åt ca 5 st, lite mer. Materialkostnaden blir rel låg :)


Inte illa för en handgjord filt, one of a kind. Då har jag inte räknat alla timmar som ligger i den, haha. Vet inte exakt tidsåtgång men skulle tippa på 15h. På en vecka skulle jag nog klara av den, om jag satt 2h varje kväll.
Det går ju fortare och fortare ju fler man gör.

Det är en fin och unik present vid dop eller när någon fått en bebis. Finns i många fina färger, tänkte göra en speciell variant till min systers lilla i magen :) en i babygarn. Dock är det lite dyrare nystan, 69:- st har jag för mig. Värt att testa!

Maila mig på [email protected] om du skulle vara intresserad av något eller funderar på annat. Mått på filten är ca 50x70. Kram på er!